Home » Weekmenuutje doe-het-zelf pakket

Weekmenuutje doe-het-zelf pakket

Als voedingsdeskundige en gewichtscoach heb ik de afgelopen 10 jaar veel voedingsanalyses uitgevoerd.
Wat opvalt is dat veel mensen onvoldoende gevarieerd eten en niet de juiste of onvoldoende voedingsstoffen (eiwitten, vetten, koolhydraten, vitamines, mineralen, vocht en vezels) binnenkrijgen.  

Te weinig vezels en onvoldoende water

De Gezondheidsraad raadt volwassenen aan dagelijks zo’n 30 tot 40 gram vezels binnen te krijgen. De gemiddelde Nederlander krijgt slechts 15 tot 23 gram vezels per dag binnen. Een vezelrijke voeding helpt spijsverterings-klachten en problemen met de stoelgang voorkómen en bestaande klachten te verminderen. De sponswerking van vezels draagt bij aan een goede stoelgang. Om vezels optimaal te laten werken is het belangrijk om voldoende te drinken. Ongeveer 37% van de volwassenen ouder dan 20 jaar drinkt te weinig en voldoet niet aan de 1,5 liter norm. Zonder alcohol haalt 52% de norm niet (bron: marktonderzoekbureau Gfk). 

Lichamelijke klachten

Een gebrek aan de juiste voedingstoffen kan leiden tot een toename van gewicht en visceraalvet (vet rond de organen), verminderde weerstand, een gevoel van lusteloosheid, gebrek aan energie en allerlei lichamelijke klachten. Het ontwikkelen van een gezond(er) voedingspatroon en voldoende beweging is juist in deze tijd extra belangrijk.


Weekmenuutje doe-het-zelf pakket
Op basis van  bovengenoemde inzichten heb ik de persoonlijke weekmenu service ontwikkeld. Elke week ontvang je een weekmenu in je mail met zeven dagmenu's. Menu's met gezonde, lekkere, betaalbare en eenvoudig te bereiden gerechten die zijn afgestemd op jouw behoeften en doelen. Want elke mens is uniek!


Voor wie?
Iedereen die op eigen kracht, zonder persoonlijke begeleiding, een gezond(er) voedingspatroon en gezonde leefstijl wil ontwikkelen en daarmee zijn of haar persoonlijke doel(en) wil realiseren.

Bijvoorbeeld: 

  • Je ideale gewicht bereiken èn behouden. Je kunt op een gezonde en verantwoorde manier gemiddeld
    0,5 kg - 1 kg per week afvallen;
  • Een gezond(er) voedingspatroon ontwikkelen (voor jezelf, je gezin, je partner);
  • Balans vinden (beter in je vel);
  • Je energieniveau en weerstand verhogen;
  • Lichamelijke klachten verminderen of verhelpen.